צור קשר
אני חוקרת הפרעות התפתחותיות באמצעות גישה נוירו-קוגניטיבית. בעזרת טכנולוגית ERP ומשימות קוגניטיביות שונות, אני חוקרת את הקושי בתהליכים קוגניטיביים מעולם המספר כפי שבא לידי ביטוי אצל בעלי דיסקלקוליה.
המחקר הנוכחי במעבדה מתמקד בתפיסה של מידע סדרתי, הערכה, זיכרון עבודה ואינהיביציה. במעבדה אנו חוקרים את ההתפתחות התקינה של יכולות קוגניטיביות קריטיות אלו ותפקידם בהסברת הפרעות נוירו-התפתחותיות (דיסקלקוליה התפתחותית, הפרעת קשב וריכוז ולקות קריאה). כמו כן אנו לומדים על האופן שבו יכולות אלו מושפעות מרגשות, בעיקר חרדת מתמטיקה. מחקרנו בנושא חשיבה מספרית מדגיש את הרעיון כי חשיבה זו אינה מנגנון נפרד, אלא יכולת בתוך תת-מערכות נוירו-קוגניטיביות מגוונות המתפקדת באופן מסויים תחת תנאים שונים.
כוונתנו לעתיד היא להמשיך ולחקור את הסיבות לדיסקלקוליה התפתחותית והפרעות נוירו-קוגניטיביות הקרובות לה. נוסף על כך ננסה לשפוך אור על הקשר בין תהליכים מוחיים וסימפטומים התנהגותיים בהפרעות אלו. אנו רואים במחקר זה רלוונטיות רבה גם עבור אנשי חינוך ומטפלים בהפרעות התפתחותיות.
דואר אלקטרוני: orly.rubinsten@gmail.com
פוסט דוקטורנטים
סיימתי את הדוקטורט ב-2020 באוניברסיטת תל אביב בהנחייתה של פרופסור לילך שלו- מבורך, שהתמקד בקוגניציה מספרית, תפקודי קשב, זיכרון עובד והישגים אקדמיים במתמטיקה בקרב ילדים ומתבגרים.
בוגרת תואר שני (MA) בלקויות למידה מהאוניברסיטה העברית, ותואר ראשון (BA) בחינוך וסוציולוגיה מהאוניברסיטה העברית. כמו כן, בעלת תעודת הוראה בחינוך מיוחד מהאוניברסיטה העברית.
מרצה ומדריכה פדגוגית במסלול לחינוך מיוחד במכללה ע"ש דוד ילין בירושלים, מלמדת קורסים עיוניים ומעשיים בהוראה מותאמת במתמטיקה ואסטרטגיות למידה.
כיום, אני מתחילה פוסט דוקטורט מטעם מכון מופ"ת בהנחייתה של פרופסור אורלי רובנשטיין. המחקר שלי יתמקד בוויסות רגשי בקרב מורים למתמטיקה ויישום פרקטיקות להתמודדות עם חרדת מתמטיקה בקרב תלמידיהם.
דואר אלקטרוני: moransitbon@gmail.com
תואר שלישי
בוגרת תואר ראשון בניהול מערכות מידע מאוניברסיטת חיפה (2010), ותעודת הוראה של חינוך מיוחד ממכללת אורנים (2013). בוגרת תואר שני ב"תכנית האינטרדיסיפלינרית בקשיים ולקויות למידה באריתמטיקה ומתמטיקה". בשש השנים האחרונות, אני מלמדת ילדים בעלי קשיי למידה במרכז "בית רות", וכמו כן עבדתי כעוזרת הוראה בחוג לחינוך מיוחד במכללת אורנים.
כעת אני סטודנטית לדוקטורט. המחקר שלי מתמקד בתפיסת החלק והשלם בקרב דיסקלקולים.
דואר אלקטרוני: wolkmichal@gmail.com
דסי סגל
אני, דסי סגל, המבוגרת מבין הדוקטורנטים של פרופ' אורלי רובינשטיין.
אני בת הזוג של דויד, אמא לאייל ועדי וסבתא לשלושה נכדים חמודים.
עסקתי שנים רבות בהוראת תחום ליקויי הלמידה באריתמטיקה במכללות גורדון ואורנים. פתחתי אבחונים ואסטרטגיות למידה.
כעת אני עוסקת בעבודת הדוקטורט שלי במחקר על "Numerical non-symbolic and symbolic magnitude representations " בילדים בכיתות א' וב'.
בשלב הנוכחי אני כותבת מאמר על מחקר שבדק את הדיוק במערכת הלא-סימבולית ואת השפעת האינהיביציה על הדיוק במטלה הזו.
דואר אלקטרוני: segaldassie@gmail.com
הילה קנר
סיימתי את תואר ה-MA בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה בשנת 2008. במהלך התואר השני, עבדתי עם פרופסור אבי קרני וחקרתי את המיומנויות הקוגניטיביות הנדרשות לפתרון עובדות היסוד האריתמטיות.
כיום, אני עוסקת במנגנון הנוירו-קוגניטיבי של סוביטציה ומנייה ובהיבטיו ההתפתחותיים. אני חוקרת את ההשפעה של ייצוגים נומריים על התפקוד האריתמטי והמתמטי וכן את הביטויים השונים של ייצוגים נומריים בקרב סוגים שונים של לקויות למידה, דוגמת ADHD ודיסקלקוליה התפתחותית.
דואר אלקטרוני: hilakanner@gmail.com
הילי איידלין - לוי
אני בעלת תואר שני MA בלקויות למידה ותואר ראשון בריפוי בעיסוק B.OT מאוניברסיטת חיפה.
אני מאבחנת ומטפלת בסטודנטים ובתלמידים בעלי לקויות למידה.
עבודת הדוקטורט שלי מתמקדת בחקר החרדה ממתמטיקה כתופעה רב–ממדית, מתוך מטרה לאפיין מתי החרדה מופיעה לראשונה ומהם הגורמים המשפיעים עליה.מטרות המחקר הן לאפיין האם פרופילים קוגניטיביים שונים (מילולי או מרחבי)משפיעים על התפתחות החרדה, לאפיין כיצד שיטות לימוד ומטלות לימודיות משפיעות עלרמת החרדה ממתמטיקה והאם קיים קשר בין החרדה לבין הבחירות המקצועיות שלהתלמידים.
דואר אלקטרוני: hilieidlin@gmail.com
ליטל דכס
אני דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה. בוגרת תואר שני (M.A) בחוג ללקויות למידה ותואר ראשון (B.A) בחוג לחינוך מיוחד וייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה.
מחקר הדוקטורט שלי מתמקד בתפקיד הוויסות הרגשי בהתפתחות חרדה ממתמטיקה. מטרות המחקר הן לאפיין פרופילים של אסטרטגיות לוויסות רגשי בקרב חרדים ממתמטיקה; לבחון האם אסטרטגיות אלו משפיעות על התפתחות החרדה ומווסתות את השפעת החרדה על ההישגים; ולבדוק האם ניתן לפתח אסטרטגיות אדפטיביות בקרב חרדים ממתמטיקה.
דואר אלקטרוני: litaldaches@gmail.com
תואר שני
אני תלמידת תואר שני בתוכנית פסיכולוגיה חינוכית באוניברסיטת חיפה.
אני בוגרת תואר ראשון (B.A) בפסיכולוגיה ובמדעי המוח והקוגניציה מאוניברסיטת בן גוריון (2019).
בימים אלה אני כותבת את מחקר התזה תחת הנחייתן של פרופ' אורלי רובינשטיין ופרופ' בת-שבע חדד. מחקר התזה שלי מתמקד בתפיסת "גרופינג" שהיא חלק מתפיסת הגשטלט. המחקר שואף להבהיר את התפקיד החשוב של תפיסת גרופינג בקרב אנשים עם דיסקלקוליה.
דואר אלקטרוני: scynovic@campus.haifa.ac.il
לילך לייזר יבין
בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד וחינוך מתמטי ממכללת אורנים.
עוסקת בהוראת תחום התפתחות החשבון בגילאים הצעירים ומורה לחינוך מיוחד ומתמטיקה בחטיבת הביניים.
סטודנטית לתואר שני בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה.
המחקר בו אני עוסקת מתמקד בבחינת חרדה ממתמטיקה באמצעות גורמים פיזיולוגיים.
דואר אלקטרוני: layzer.lil@gmail.com
ספיר נבו
סטודנטית לתואר שני בחוג ללקויות למידה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. תואר ראשון בחינוך ובהיסטוריה ממכללת אורנים. התיזה שלי תתמקד בעיבוד גודל נומרי סימבולי ולא סימבולי בילדים צעירים. המחקר שלי מהווה חלק ממחקר אורך העוקב אחר פונקציות אקזקוטיביות וכישורים מתמטיים ושפתיים של ילדים מהגן ועד כיתה ב'.
דואר אלקטרוני: sapir8n@gmail.com
שקד אור
בוגרת תואר ראשון בהוראת מתמטיקה על-יסודי וחינוך מיוחד (גילאי 6-21) במכללה האקדמית לחינוך גורדון וברשותי רישיון הוראה.
כיום, סטודנטית לתואר שני בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה.
המחקר שלי, בליוויה של פרופ' אורלי רובינשטיין, יבדוק כיצד חרדה ממתמטיקה מושפעת מחרדה כללית, אסטרטגיות לוויסות רגשי והישגים בחשבון בקרב נשים משתי קבוצות גיל (נשים צעירות ונשים מבוגרות).
דואר אלקטרוני: shaked451@gmail.com
מנהלת מעבדה
אני בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובשפה וספרות אנגלית, ובוגרת תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית-ארגונית, מאוניברסיטת חיפה.
בשנים האחרונות אני עובדת עם דר' תמר דגני מהחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת חיפה, כמנהלת המעבדה שלה לחקר רב לשוניות. במהלך עבודתנו המשותפת, ביצענו מחקר אשר בחן את האינטראקציה בין עמימות בתרגום לבין הבדלים בינאישיים במשאבים קוגניטיביים ורקע שפתי, במהלך למידת אוצר מילים של שפה זרה. דוברי שפת אם עברית ודוברים רב-לשוניים של רוסית-עברית למדו את הצורה הפונולוגית של מילים עמומות ולא עמומות בשפה הערבית עם תרגומן לעברית והגדרת משמעותן. תוצאות מבחני הפקה וזיהוי הצביעו על קושי רב יותר בלמידת מילים עמומות מאשר מילים לא עמומות. בנוסף, נמצא קשר חיובי בין הזיכרון הפונולוגי של המשתתפים לבין הלמידה, ובין הזיכרון הפונולוגי לבין ההפרעה הנגרמת על ידי העמימות. לבסוף, מיומנות הלומדים בשפה דרכה התרחשה הלמידה (עברית), אך לא מידת רב-הלשוניות שלהם, נמצאה כמשפיעה על הלמידה. מחקר זה עתיד להתפרסם בכתב העת האקדמי Language Learning .
דואר אלקטרוני: mirkin.kru@gmail.com
בוגרים
דואר אלקטרוני: roni.hacham1@gmail.com
דואר אלקטרוני: shaharev@gmail.com
דואר אלקטרוני: tzliled@gmail.com
דואר אלקטרוני: niritf2222@gmail.com
דואר אלקטרוני: koremnsn@gmail.com
דואר אלקטרוני: surydana@gmail.com
דואר אלקטרוני: furmantamar@gmail.com
דואר אלקטרוני: noam.saragossi@gmail.com
דואר אלקטרוני: levin.naama@gmail.com
דואר אלקטרוני: eladav84@gmail.com
דואר אלקטרוני: orlyakibli@gmail.com
דואר אלקטרוני: mouna_r_15@hotmail.com
דואר אלקטרוני: nzigelman@gmail.com
דואר אלקטרוני: shirley.nim@gmail.com
דואר אלקטרוני: litalzeevi@gmail.com
דואר אלקטרוני: naamagilad@gmail.com