אורלי רובינשטיין - חברי מעבדה

צור קשר

  • ענת פריאור
    המחלקה ללקויות למידה
    אוניברסיטת חיפה, חיפה 3498838 ישראל
  • E-mail: aprior@edu.haifa.ac.il
  • (משרד: 04-8249357 (פנימי 3357
  • אורלי רובינשטיין
    המחלקה ללקויות למידה
    אוניברסיטת חיפה, חיפה 3498838 ישראל
  • E-mail: orly.rubinsten@gmail.com
  • (משרד: 04-8288131 (פנימי 8131
חוקרת ראשית
פרופ' אורלי רובינשטיין

אני חוקרת הפרעות התפתחותיות באמצעות גישה נוירו-קוגניטיבית. בעזרת טכנולוגית ERP ומשימות קוגניטיביות שונות, אני חוקרת את הקושי בתהליכים קוגניטיביים מעולם המספר כפי שבא לידי ביטוי אצל בעלי דיסקלקוליה.

המחקר הנוכחי במעבדה מתמקד בתפיסה של מידע סדרתי, הערכה, זיכרון עבודה ואינהיביציה. במעבדה אנו חוקרים את ההתפתחות התקינה של יכולות קוגניטיביות קריטיות אלו ותפקידם בהסברת הפרעות נוירו-התפתחותיות (דיסקלקוליה התפתחותית, הפרעת קשב וריכוז ולקות קריאה). כמו כן אנו לומדים על האופן שבו יכולות אלו מושפעות מרגשות, בעיקר חרדת מתמטיקה. מחקרנו בנושא חשיבה מספרית מדגיש את הרעיון כי חשיבה זו אינה מנגנון נפרד, אלא יכולת בתוך תת-מערכות נוירו-קוגניטיביות מגוונות המתפקדת באופן מסויים תחת תנאים שונים.

כוונתנו לעתיד היא להמשיך ולחקור את הסיבות לדיסקלקוליה התפתחותית והפרעות נוירו-קוגניטיביות הקרובות לה. נוסף על כך ננסה לשפוך אור על הקשר בין תהליכים מוחיים וסימפטומים התנהגותיים בהפרעות אלו. אנו רואים במחקר זה רלוונטיות רבה גם עבור אנשי חינוך ומטפלים בהפרעות התפתחותיות.

דואר אלקטרוני: orly.rubinsten@gmail.com

פוסט דוקטורנטים
נחשון כורם

אני פוסט דוקטורנט במעבדה לחקר עיבוד מספרים ומרכז ספרא לחקר המוח באוניברסיטת חיפה. סיימתי דוקטורט בביו-פסיכולוגיה תחת הנחייתה של פרופ' אירית עקירב, תחת הכותרת " תפקיד הקנבינואידים בוויסות ההשפעה של חשיפה לטראומה ותזכורת לטראומה על הכחדה ופלסטיות סינפטית במודל PTSD בחולדה". כמו כן, אני מחזיק בתואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון.

במסגרת הפוסט דוקטורט, אנסה לבחון שיטות טיפול והתערבות בחרדה כללית וחרדה ממתמטיקה באמצעות כלים פיזיולוגים (מוליכות עורית) ואלקטרו-פיוזיולוגיים (EEG/ERP). כמו כן, אנסה לבחון כיצד ניתן לחבר ידע מהעולם הקוגניטיבי והעולם האלקטרו פיזיולוגי לכדי שיטות טיפול חדשניות.

דואר אלקטרוני: koremnsn@gmail.com‏

תואר שלישי
 מיכל וולק

בוגרת תואר ראשון בניהול מערכות מידע מאוניברסיטת חיפה (2010), ותעודת הוראה של חינוך מיוחד ממכללת אורנים (2013). בוגרת תואר שני ב"תכנית האינטרדיסיפלינרית בקשיים ולקויות למידה באריתמטיקה ומתמטיקה". בשש השנים האחרונות, אני מלמדת ילדים בעלי קשיי למידה במרכז "בית רות", וכמו כן עבדתי כעוזרת הוראה בחוג לחינוך מיוחד במכללת אורנים.
כעת אני סטודנטית לדוקטורט. המחקר שלי מתמקד בתפיסת החלק והשלם בקרב דיסקלקולים.

דואר אלקטרוני: wolkmichal@gmail.com‏‏

דסי סגל

אני, דסי סגל, המבוגרת מבין הדוקטורנטים של פרופ' אורלי רובינשטיין. אני בת הזוג של דויד, אמא לאייל ועדי וסבתא לשלושה נכדים חמודים. עסקתי שנים רבות בהוראת תחום ליקויי הלמידה באריתמטיקה במכללות גורדון ואורנים. פתחתי אבחונים ואסטרטגיות למידה. כעת אני עוסקת בעבודת הדוקטורט שלי במחקר על "Numerical non-symbolic and symbolic magnitude representations " בילדים בכיתות א' וב'. בשלב הנוכחי אני כותבת מאמר על מחקר שבדק את הדיוק במערכת הלא-סימבולית ואת השפעת האינהיביציה על הדיוק במטלה הזו.

דואר אלקטרוני: segaldassie@gmail.com

הילה קנר

סיימתי את תואר ה-MA בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה בשנת 2008. במהלך התואר השני, עבדתי עם פרופסור אבי קרני וחקרתי את המיומנויות הקוגניטיביות הנדרשות לפתרון עובדות היסוד האריתמטיות.

כיום, אני עוסקת במנגנון הנוירו-קוגניטיבי של סוביטציה ומנייה ובהיבטיו ההתפתחותיים. אני חוקרת את ההשפעה של ייצוגים נומריים על התפקוד האריתמטי והמתמטי וכן את הביטויים השונים של ייצוגים נומריים בקרב סוגים שונים של לקויות למידה, דוגמת ADHD ודיסקלקוליה התפתחותית.

דואר אלקטרוני: hilakanner@gmail.com

הילי איידלין - לוי

אני בעלת תואר שני MA בלקויות למידה ותואר ראשון בריפוי בעיסוק B.OT מאוניברסיטת חיפה.

אני מאבחנת ומטפלת בסטודנטים ובתלמידים בעלי לקויות למידה.

עבודת הדוקטורט שלי מתמקדת בחקר החרדה ממתמטיקה כתופעה רב–ממדית, מתוך מטרה לאפיין מתי החרדה מופיעה לראשונה ומהם הגורמים המשפיעים עליה.מטרות המחקר הן לאפיין האם פרופילים קוגניטיביים שונים (מילולי או מרחבי)משפיעים על התפתחות החרדה, לאפיין כיצד שיטות לימוד ומטלות לימודיות משפיעות עלרמת החרדה ממתמטיקה והאם קיים קשר בין החרדה לבין הבחירות המקצועיות שלהתלמידים.

דואר אלקטרוני: hilieidlin@gmail.com‏

ליטל דכס

אני דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה. בוגרת תואר שני (M.A) בחוג ללקויות למידה ותואר ראשון (B.A) בחוג לחינוך מיוחד וייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה.

מחקר הדוקטורט שלי מתמקד בתפקיד הוויסות הרגשי בהתפתחות חרדה ממתמטיקה. מטרות המחקר הן לאפיין פרופילים של אסטרטגיות לוויסות רגשי בקרב חרדים ממתמטיקה; לבחון האם אסטרטגיות אלו משפיעות על התפתחות החרדה ומווסתות את השפעת החרדה על ההישגים; ולבדוק האם ניתן לפתח אסטרטגיות אדפטיביות בקרב חרדים ממתמטיקה.

דואר אלקטרוני: litaldaches@gmail.com

תואר שני
 לורין פארס

בוגרת תואר ראשון (B.A) בחוג חינוך מיוחד ובחוג ייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה.
כיום, אני סטודנטית תואר שני (M.A) בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

המחקר שלי הינו מחקר אורך שההתמקדות בו הינה בחקירת מי מהשניים: חרדת מתמטיקה או הישיגים במתמטיקה משפיעים על בחירות מקצוע אקדמיות עתידיות.

דואר אלקטרוני: Laurain.Fares@gmail.com‏‏

לילך לייזר

מורה לחינוך מיוחד ומתמטיקה בחטיבת ביניים.
בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד וחינוך מתמטי ממכללת אורנים.

כיום סטודנטית לתואר שני בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

המחקר בו אני עוסקת מתמקד בקשר בין ויסות רגשי לחרדה מתמטיקה.

דואר אלקטרוני: layzer.lil@gmail.com‏‏

רוני חכם

בוגרת תואר ראשון בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת חיפה. בשנים האחרונות אני עוסקת בהוראת מתמטיקה ובפיתוח כישורים קוגניטיביים בילדים.
כעת אני לומדת לתואר שני בחוג ללקויות למידה, במחלקה למוח ולמידה באוניברסיטת חיפה. המחקר שלי מתמקד בחרדה ממתמטיקה ומטה-קוגניציה, ובוחן האם מטה-קוגניציה משפיעה על הקשר בין חרדה ממתמטיקה וביצועים במתמטיקה.

דואר אלקטרוני: roni.hacham1@gmail.com‏‏‏

ספיר נבו

סטודנטית לתואר שני בחוג ללקויות למידה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. תואר ראשון בחינוך ובהיסטוריה ממכללת אורנים. התיזה שלי תתמקד בעיבוד גודל נומרי סימבולי ולא סימבולי בילדים צעירים. המחקר שלי מהווה חלק ממחקר אורך העוקב אחר פונקציות אקזקוטיביות וכישורים מתמטיים ושפתיים של ילדים מהגן ועד כיתה ב'.

דואר אלקטרוני: sapir8n@gmail.com‏‏‏

מנהלת מעבדה
 מירי גולדברג

אני בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובשפה וספרות אנגלית, ובוגרת תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית-ארגונית, מאוניברסיטת חיפה. בשנים האחרונות אני עובדת עם דר' תמר דגני מהחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת חיפה, כמנהלת המעבדה שלה לחקר רב לשוניות. במהלך עבודתנו המשותפת, ביצענו מחקר אשר בחן את האינטראקציה בין עמימות בתרגום לבין הבדלים בינאישיים במשאבים קוגניטיביים ורקע שפתי, במהלך למידת אוצר מילים של שפה זרה. דוברי שפת אם עברית ודוברים רב-לשוניים של רוסית-עברית למדו את הצורה הפונולוגית של מילים עמומות ולא עמומות בשפה הערבית עם תרגומן לעברית והגדרת משמעותן. תוצאות מבחני הפקה וזיהוי הצביעו על קושי רב יותר בלמידת מילים עמומות מאשר מילים לא עמומות. בנוסף, נמצא קשר חיובי בין הזיכרון הפונולוגי של המשתתפים לבין הלמידה, ובין הזיכרון הפונולוגי לבין ההפרעה הנגרמת על ידי העמימות. לבסוף, מיומנות הלומדים בשפה דרכה התרחשה הלמידה (עברית), אך לא מידת רב-הלשוניות שלהם, נמצאה כמשפיעה על הלמידה. מחקר זה עתיד להתפרסם בכתב העת האקדמי Language Learning .

דואר אלקטרוני: mirkin.kru@gmail.com

בוגרים
שחר עברון

אני בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ממכללת עמקב ובוגרת תואר שני של החוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה. מטרת המחקר שלי בתואר השני הייתה לבחון הבדלים בין סטודנטים שלומדים מתמטיקה ברמה גבוהה לבין סטודנטים שלומדים מקצועות הומניים ללא קשר למתמטיקה בפתרון השוואות סימבוליות ולא סימבוליות על ידי השוואת זמני התגובה השונים, הדיוק ואפקט היחס. בנוסף, בחנתי האם מידת המומחיות המתמטית הגבוהה וכישורים נומריים בסיסיים (עיבוד אריתמטי סימבולי ולא סימבולי) חולקים מקורות במעגלי מוח לשוניים או לא-לשוניים/מרחביים.

דואר אלקטרוני: shaharev@gmail.com

צליל אדרי

שמי צליל אדרי, בוגרת תואר ראשון (B.A) בחוג לחינוך ולקויות למידה במכללה האקדמית גליל מערבי ובוגרת תואר M.A בחינוך ולקויות למידה, באוניברסיטת חיפה.
המחקר שלי בהנחיית ד״ר אורלי רובינשטיין, בחן הבדלים בין סטודנטים בעלי התפתחות אופיינית במתמטיקה לבין סטודנטים שאובחנו כבעלי דיסקלקוליה בזמן תגובה (RT), בדיוק (ACC) ובהשפעת אפקט היחס (Ratio effect) בפתרון השוואות סימבוליות ולא סימבוליות.

דואר אלקטרוני: tzliled@gmail.com‏‏

נירית פוקס לייכטר

אני בוגרת תואר ראשון בסיעוד באוניברסיטת חיפה (שנת 2009), ועבדתי כאחות מוסמכת בבית חולים במשך כשש וחצי שנים. כמו כן אני בוגרת תואר שני בלקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

המחקר שלי, בהנחיית ד"ר אורלי רובינשטיין וד"ר בת שבע חדד, חקר תפיסת גודל בסיסית בקרב דיסקלקולים.
באופן ספציפי, מטרת המחקר שלנו הייתה לבדוק האם רמזים ויזואליים הנרכשים במהלך ההתפתחות (כגון רמזי עומק פרספקטיביים או רמזים קונטקסטואליים בתמונה) יכולים לשפר באופן משמעותי את תפיסת הגודל בקרב דיסקלקולים

דואר אלקטרוני: niritf2222@gmail.com‏‏

דנה צורי ברוט

אני דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה.

מחקר הדוקטורט שלי עוסק בבחינה של המנגנונים העומדים בבסיס החשיבה המספרית.

המחקר מתמקד בבחינת עיבוד סדר ובשאלה האם יכולת זו מהווה יכולת בסיסית. זאת באמצעות בחינת דפוסי עיבוד הסדר בגילאים שונים ובאמצעות טכניקות הטרמה שונות הכוללות CFS.

דואר אלקטרוני: surydana@gmail.com‏

תמר פורמן

אני דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה.

במחקרי אני בודקת את היכולת לבצע הערכה מתמטית משוערת על גירויים לא סימבולים ואת הקשר בין יכולת זו ובין היכולת לפתור תרגילים מתמטיים סימבולים ושאינם סימבולים. גירויים לא סימבולים הינם גירויים מסמלים כמויות, כגון נקודות, לעומת גירוים סימבולים מוסכמים כגון מספרים. בנוסף אני בוחנת האם סט יכולות אלו קשור באופן כלשהוא ליכולות מתמטיות כפי שהן נמדדות במטלות סטנדרטיות.

דואר אלקטרוני: furmantamar@gmail.com‏

נעם ביאליק

בשנת 2013 השלמתי תואר שני עם תזה באבחון וטיפול בלקויות למידה באוניברסיטת חיפה. המחקר אותו ביצעתי נעשה בהנחיית ד"ר אורלי רובינשטיין, ועסק בהבדלים בין המינים בכל הקשור בחרדה ממתמטיקה, ובאפשרות שימוש בכלי מדידה סמוי על מנת לבחון תופעה זו.

עבודתי המחקרית הנוכחית עוסקת בהיבטים הביולוגיים, הקוגניטיביים והסביבתיים המשפיעים על חרדה ממתמטיקה. במחקר זה ייבחנו הן הסיבות האפשריות לחרדה זו והן דרכי טיפול אפקטיביות אפשריות.

דואר אלקטרוני: noam.saragossi@gmail.com‏

נעמה לוין

אני מורה למתמטיקה לתלמידי בית ספר על יסודי, כיתות ז'- י', וכן בעלת תואר בהנדסת תעשיה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון.

אני חוקרת את היחסים הקוגניטיביים בין ייצוג סימבולי ולא סימבולי עם תקווה לזהות סימנים שיציינו עבורנו את הביצוע המתמטי של התלמיד במהלך הלימוד בבית הספר.

דואר אלקטרוני: levin.naama@gmail.com‏‏

אלעד אברהם

אני בוגר תואר ראשון בחינוך מתמטי ובעל תעודת הוראה לבית ספר יסודי, מחנך ומורה למתמטיקה בבית ספר יסודי.

את התואר הראשון למדתי במסגרת תכנית המצוינים של משרד החינוך במכללת לוינסקי להוראה. כיום סטודנט לתואר שני בתכנית הבינתחומית לקשיים ולקויות במתמטיקה ובחשבון.

במחקר שלי אני מתמקד בשאיפות מקצועיות בקרב ילדים ("מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול?") ובקשר בין שאיפות מקצועיות ליכולות מתמטיות ולחרדה ממתמטיקה.

דואר אלקטרוני: eladav84@gmail.com‏‏

אורלי אקיבלי

אני בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה , אותו קיבלתי מאוניברסיטת חיפה ב2012.

עבודתי מתמקדת בכלי קוגניטיבי חדש שיכול להיות שימושי באיתור של חרדה ממתמטיקה.

דואר אלקטרוני: orlyakibli@gmail.com‏‏‏

. מונה רוחאנה-תומא

אני בוגרת תואר ראשון ( B.A ) במתמטיקה ותקשורת (2012) ובוגרת תואר שני בלקויות למידה (2016), אוניברסיטת חיפה.

עבודת המחקר שלי בתואר השני הייתה בהנחייתם של פרופ' אבי קרני ופרופ' אורלי רובנשטיין, שבה עסקתי בהשפעת האימון האנטנסיבי על זיהוי עובדות כפל ושליפתן בקרב דיסקלקולים מבוגרים.

כיום, אני דוקטורנטית בחוג לחנוך מתמטי באוניברסיטת חיפה. המחקר הנוכחי שלי מתמקד בהשלכות השימוש במודלים מתמטיים טכנולוגיים בתהליך הלמידה וההוראה, והוא תחת הנחיית פרופ' מיכל ירושלמי וד"ר שי אולשר.

דואר אלקטרוני: mouna_r_15@hotmail.com‏‏‏

נועה זיגלמן

מחנכת ומורה למתמטיקה בכיתות היסוד וכן מורה להוראה מתקנת במתמטיקה במכון לקידום למידה.

בתואר הראשון למדתי חינוך והוראת מתמטיקה במסגרת תכנית המצטיינים של סמינר הקיבוצים. כיום, אני סטודנטית לתואר שני בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה, בתכנית הבינתחומית לקשיים ולקויות בחשבון ומתמטיקה.

בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי בתפיסת תפקידו של המורה. בניגוד לעבר, תלמידים רבים מבלים כיום יותר זמן עם מוריהם מאשר עם הוריהם, מה שגורם לכך שהמורה מהווה מקור משפיע על דפוסי הלמידה, ההתפתחות הקוגניטיבית והרגשית של התלמיד וכן על תפיסותיו לגבי עצמו ולגבי תחומי ידע מסוימים.

עבודת התיזה שלי עוסקת בקשר בין דמות המורה, הכוללת אספקטים אקדמיים כגון שיטות הוראה ואספקטים לא-אקדמיים כגון יחסים בינאישיים, לבין רמת החרדה ממתמטיקה של תלמידיו.

דואר אלקטרוני: nzigelman@gmail.com‏‏‏

שירלי רפופורט

אני בעלת B.A בפסיכולוגיה וקוגניציה, מהאוניברסיטה העברית בירושלים 2011.

כיום אני תלמידת M.A, בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

במחקרי, תחת הנחייתה של פרופסור תמי קציר וד"ר אורלי רובינשטיין, אני בודקת עמדות וידע של מורים בבית-הספר היסודי, אודות מנגנונים קוגניטיביים העומדים בבסיס רכישת הקריאה והחשבון

דואר אלקטרוני: shirley.nim@gmail.com‏

ליטל זאבי

אני מורת שילוב למתמטיקה לכיתות ז' עד ט' בבית הספר הריאלי העברי בחיפה.

בתואר הראשון למדתי חינוך מיוחד וחינוך מתמטי במכללת אורנים. כיום אני לומדת לתואר שני בתחום לקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

במקצוע המתמטיקה, המעבר מבית הספר היסודי בכיתה ו' לחטיבת הביניים בכיתה ז' מהווה קפיצת מדרגה מבחינת המופשטות בה נדרשים הילדים לעסוק. ילדים רבים מתקשים בעקבות שינוי זה אך ישנם ילדים אחרים שפורחים בעקבותיו. המחקר שלי בודק את הגורמים המנבאים הצלחה במתמטיקה בכיתה ו' לעומת כיתה ז'.

דואר אלקטרוני: litalzeevi@gmail.com‏

נעמה גלעד

אני בוגרת תואר ראשון (B.A) במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון. כיום, אני תלמידת תואר שני (M.A) בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

במחקר שלי אני מתמקדת בבחינת המכניזמים שעומדים בבסיס היכולת של ילדים בעלי חרדה ממתמטיקה לקבל החלטות תחת מצבי סיכון.

דואר אלקטרוני: naamagilad@gmail.com‏‏‏