אורלי רובינשטיין - חברי מעבדה

צור קשר

  • ענת פריאור
    המחלקה ללקויות למידה
    אוניברסיטת חיפה, חיפה 3498838 ישראל
  • E-mail: aprior@edu.haifa.ac.il
  • (משרד: 04-8249357 (פנימי 3357
  • אורלי רובינשטיין
    המחלקה ללקויות למידה
    אוניברסיטת חיפה, חיפה 3498838 ישראל
  • E-mail: orly.rubinsten@gmail.com
  • (משרד: 04-8288131 (פנימי 8131
חוקרת ראשית
ד"ר אורלי רובינשטיין

אני חוקרת הפרעות התפתחותיות באמצעות גישה נוירו-קוגניטיבית. בעזרת טכנולוגית ERP ומשימות קוגניטיביות שונות, אני חוקרת את הקושי בתהליכים קוגניטיביים מעולם המספר כפי שבא לידי ביטוי אצל בעלי דיסקלקוליה.

המחקר הנוכחי במעבדה מתמקד בתפיסה של מידע סדרתי, הערכה, זיכרון עבודה ואינהיביציה. במעבדה אנו חוקרים את ההתפתחות התקינה של יכולות קוגניטיביות קריטיות אלו ותפקידם בהסברת הפרעות נוירו-התפתחותיות (דיסקלקוליה התפתחותית, הפרעת קשב וריכוז ולקות קריאה). כמו כן אנו לומדים על האופן שבו יכולות אלו מושפעות מרגשות, בעיקר חרדת מתמטיקה. מחקרנו בנושא חשיבה מספרית מדגיש את הרעיון כי חשיבה זו אינה מנגנון נפרד, אלא יכולת בתוך תת-מערכות נוירו-קוגניטיביות מגוונות המתפקדת באופן מסויים תחת תנאים שונים.

כוונתנו לעתיד היא להמשיך ולחקור את הסיבות לדיסקלקוליה התפתחותית והפרעות נוירו-קוגניטיביות הקרובות לה. נוסף על כך ננסה לשפוך אור על הקשר בין תהליכים מוחיים וסימפטומים התנהגותיים בהפרעות אלו. אנו רואים במחקר זה רלוונטיות רבה גם עבור אנשי חינוך ומטפלים בהפרעות התפתחותיות.

דואר אלקטרוני: orly.rubinsten@gmail.com

תואר שלישי
הילה קנר

סיימתי את תואר ה-MA בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה בשנת 2008. במהלך התואר השני, עבדתי עם פרופסור אבי קרני וחקרתי את המיומנויות הקוגניטיביות הנדרשות לפתרון עובדות היסוד האריתמטיות.

כיום, אני עוסקת במנגנון הנוירו-קוגניטיבי של סוביטציה ומנייה ובהיבטיו ההתפתחותיים. אני חוקרת את ההשפעה של ייצוגים נומריים על התפקוד האריתמטי והמתמטי וכן את הביטויים השונים של ייצוגים נומריים בקרב סוגים שונים של לקויות למידה, דוגמת ADHD ודיסקלקוליה התפתחותית.

דואר אלקטרוני: hilakanner@gmail.com

דנה צורי ברוט

אני דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה.

מחקר הדוקטורט שלי עוסק בבחינה של המנגנונים העומדים בבסיס החשיבה המספרית.

המחקר מתמקד בבחינת עיבוד סדר ובשאלה האם יכולת זו מהווה יכולת בסיסית. זאת באמצעות בחינת דפוסי עיבוד הסדר בגילאים שונים ובאמצעות טכניקות הטרמה שונות הכוללות CFS.

דואר אלקטרוני: surydana@gmail.com‏

תמר פורמן

אני דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה.

במחקרי אני בודקת את היכולת לבצע הערכה מתמטית משוערת על גירויים לא סימבולים ואת הקשר בין יכולת זו ובין היכולת לפתור תרגילים מתמטיים סימבולים ושאינם סימבולים. גירויים לא סימבולים הינם גירויים מסמלים כמויות, כגון נקודות, לעומת גירוים סימבולים מוסכמים כגון מספרים. בנוסף אני בוחנת האם סט יכולות אלו קשור באופן כלשהוא ליכולות מתמטיות כפי שהן נמדדות במטלות סטנדרטיות.

דואר אלקטרוני: furmantamar@gmail.com‏

הילי איידלין - לוי

אני בעלת תואר שני MA בלקויות למידה ותואר ראשון בריפוי בעיסוק B.OT מאוניברסיטת חיפה.

אני מאבחנת ומטפלת בסטודנטים ובתלמידים בעלי לקויות למידה.

עבודת הדוקטורט שלי מתמקדת בחקר החרדה ממתמטיקה כתופעה רב–ממדית, מתוך מטרה לאפיין מתי החרדה מופיעה לראשונה ומהם הגורמים המשפיעים עליה.מטרות המחקר הן לאפיין האם פרופילים קוגניטיביים שונים (מילולי או מרחבי)משפיעים על התפתחות החרדה, לאפיין כיצד שיטות לימוד ומטלות לימודיות משפיעות עלרמת החרדה ממתמטיקה והאם קיים קשר בין החרדה לבין הבחירות המקצועיות שלהתלמידים.

דואר אלקטרוני: hilieidlin@gmail.com‏

נעם ביאליק

בשנת 2013 השלמתי תואר שני עם תזה באבחון וטיפול בלקויות למידה באוניברסיטת חיפה. המחקר אותו ביצעתי נעשה בהנחיית ד"ר אורלי רובינשטיין, ועסק בהבדלים בין המינים בכל הקשור בחרדה ממתמטיקה, ובאפשרות שימוש בכלי מדידה סמוי על מנת לבחון תופעה זו.

עבודתי המחקרית הנוכחית עוסקת בהיבטים הביולוגיים, הקוגניטיביים והסביבתיים המשפיעים על חרדה ממתמטיקה. במחקר זה ייבחנו הן הסיבות האפשריות לחרדה זו והן דרכי טיפול אפקטיביות אפשריות.

דואר אלקטרוני: noam.saragossi@gmail.com‏

ליטל דכס

אני דוקטורנטית בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה. בוגרת תואר שני (M.A) בחוג ללקויות למידה ותואר ראשון (B.A) בחוג לחינוך מיוחד וייעוץ והתפתחות האדם מאוניברסיטת חיפה.

מחקר הדוקטורט שלי מתמקד בתפקיד הוויסות הרגשי בהתפתחות חרדה ממתמטיקה. מטרות המחקר הן לאפיין פרופילים של אסטרטגיות לוויסות רגשי בקרב חרדים ממתמטיקה; לבחון האם אסטרטגיות אלו משפיעות על התפתחות החרדה ומווסתות את השפעת החרדה על ההישגים; ולבדוק האם ניתן לפתח אסטרטגיות אדפטיביות בקרב חרדים ממתמטיקה.

דואר אלקטרוני: litaldaches@gmail.com

תואר שני
 נעמה גלעד

אני בוגרת תואר ראשון (B.A) במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון. כיום, אני תלמידת תואר שני (M.A) בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

במחקר שלי אני מתמקדת בבחינת המכניזמים שעומדים בבסיס היכולת של ילדים בעלי חרדה ממתמטיקה לקבל החלטות תחת מצבי סיכון.

דואר אלקטרוני: naamagilad@gmail.com‏‏‏

נעמה לוין

אני מורה למתמטיקה לתלמידי בית ספר על יסודי, כיתות ז'- י', וכן בעלת תואר בהנדסת תעשיה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון.

אני חוקרת את היחסים הקוגניטיביים בין ייצוג סימבולי ולא סימבולי עם תקווה לזהות סימנים שיציינו עבורנו את הביצוע המתמטי של התלמיד במהלך הלימוד בבית הספר.

דואר אלקטרוני: levin.naama@gmail.com‏‏

אלעד אברהם

אני בוגר תואר ראשון בחינוך מתמטי ובעל תעודת הוראה לבית ספר יסודי, מחנך ומורה למתמטיקה בבית ספר יסודי.

את התואר הראשון למדתי במסגרת תכנית המצוינים של משרד החינוך במכללת לוינסקי להוראה. כיום סטודנט לתואר שני בתכנית הבינתחומית לקשיים ולקויות במתמטיקה ובחשבון.

במחקר שלי אני מתמקד בשאיפות מקצועיות בקרב ילדים ("מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול?") ובקשר בין שאיפות מקצועיות ליכולות מתמטיות ולחרדה ממתמטיקה.

דואר אלקטרוני: eladav84@gmail.com‏‏

צוות מקצועי
נחשון כורם

Data Analyst
אני בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע (2010) ובעל תואר שני בפסיכו-ביולוגיה מאוניברסיטת חיפה (2012).

אני כעת עושה דוקטורט תחת הנחייתה של הד"ר אירית עקירב בנושא "תפקיד הקנבינואידים בוויסות ההשפעה של חשיפה לטראומה ותזכורת לטראומה על התנהגות, תפקוד ציר ה-HPA ופלסטיות סינפטית במודל PTSD בחולדה".

דואר אלקטרוני: koremnsn@gmail.com‏

הדס וול

מנהלת מעבדה
אני בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב (2012).

במחקרי כתלמידת תואר שני אני חוקרת עם ד"ר שלי שאול את הפרופילים הקוגניטיביים אשר מקודמים בצורה הטובה ביותר על ידי תוכניות האצת קריאה.

דואר אלקטרוני: hadaswohl@gmail.com‏

בוגרים
אורלי אקיבלי

אני בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה , אותו קיבלתי מאוניברסיטת חיפה ב2012.

עבודתי מתמקדת בכלי קוגניטיבי חדש שיכול להיות שימושי באיתור של חרדה ממתמטיקה.

דואר אלקטרוני: orlyakibli@gmail.com‏‏‏

. מונה רוחאנה-תומא

אני בוגרת תואר ראשון ( B.A ) במתמטיקה ותקשורת, אוניברסיטת חיפה מ 2012.

כיום אני סטודנטית לתואר שני ( M.A) בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

אני עובדת כמורה למתמטיקה לכיתות י' – יב', עוזרת מחקר לדר' ענת פריאור באוניברסיטת חיפה, וגם כמדריכה במרכז לטכנולוגיה חינוכית, במחלקת המתמטיקה.

במחקר שלי אני בודקת את השפעת האימון האנטנסיבי על זיהוי עובדות כפל ושליפתן בקרב דיסקלקולים מבוגרים. המחקר שלי הוא בהנחיית פרופ' אבי קרני ודר' אורלי רובנשטיין.

דואר אלקטרוני: munarohana@gmail.com‏‏‏

נועה זיגלמן

מחנכת ומורה למתמטיקה בכיתות היסוד וכן מורה להוראה מתקנת במתמטיקה במכון לקידום למידה.

בתואר הראשון למדתי חינוך והוראת מתמטיקה במסגרת תכנית המצטיינים של סמינר הקיבוצים. כיום, אני סטודנטית לתואר שני בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה, בתכנית הבינתחומית לקשיים ולקויות בחשבון ומתמטיקה.

בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי בתפיסת תפקידו של המורה. בניגוד לעבר, תלמידים רבים מבלים כיום יותר זמן עם מוריהם מאשר עם הוריהם, מה שגורם לכך שהמורה מהווה מקור משפיע על דפוסי הלמידה, ההתפתחות הקוגניטיבית והרגשית של התלמיד וכן על תפיסותיו לגבי עצמו ולגבי תחומי ידע מסוימים.

עבודת התיזה שלי עוסקת בקשר בין דמות המורה, הכוללת אספקטים אקדמיים כגון שיטות הוראה ואספקטים לא-אקדמיים כגון יחסים בינאישיים, לבין רמת החרדה ממתמטיקה של תלמידיו.

דואר אלקטרוני: nzigelman@gmail.com‏‏‏

שירלי רפופורט

אני בעלת B.A בפסיכולוגיה וקוגניציה, מהאוניברסיטה העברית בירושלים 2011.

כיום אני תלמידת M.A, בחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

במחקרי, תחת הנחייתה של פרופסור תמי קציר וד"ר אורלי רובינשטיין, אני בודקת עמדות וידע של מורים בבית-הספר היסודי, אודות מנגנונים קוגניטיביים העומדים בבסיס רכישת הקריאה והחשבון

דואר אלקטרוני: shirley.nim@gmail.com‏

ליטל זאבי

אני מורת שילוב למתמטיקה לכיתות ז' עד ט' בבית הספר הריאלי העברי בחיפה.

בתואר הראשון למדתי חינוך מיוחד וחינוך מתמטי במכללת אורנים. כיום אני לומדת לתואר שני בתחום לקויות למידה באוניברסיטת חיפה.

במקצוע המתמטיקה, המעבר מבית הספר היסודי בכיתה ו' לחטיבת הביניים בכיתה ז' מהווה קפיצת מדרגה מבחינת המופשטות בה נדרשים הילדים לעסוק. ילדים רבים מתקשים בעקבות שינוי זה אך ישנם ילדים אחרים שפורחים בעקבותיו. המחקר שלי בודק את הגורמים המנבאים הצלחה במתמטיקה בכיתה ו' לעומת כיתה ז'.

דואר אלקטרוני: litalzeevi@gmail.com‏